Thessan Samigurumis

Skynda långsamt och slösa inte tid på gymmet

Publicerad 2015-12-08 15:50:34 i Allmänt,

Om man känner av minsta lilla antydan till en muskelskada på gymmet så är det dags att packa ihop och åka hem, eller träna en helt annan muskelgrupp. Sen bör man inte träna den ömmande muskeln på ett par dagar för att sedan börja köra lite lätt igen. Det värsta som kan hända är att få en muskel skada, om du får en muskel skada så kommer du inte kunna träna på flera veckor. Det gäller att skynda långsamt och inte träna för hårt.

Samtidigt så gäller det att öka intensiteten hela tiden så att man tvingar kroppen att bli starkare och uthålligare.

Misstaget som många gör är att de antingen tränar för hårt för snabbt så att de blir övertränade och skadade, det kommer inte ge några bra resultat eftersom kroppen inte hinner återhämta sig. Ett annat misstag är att man inte pressar sig tillräckligt, då kommer resultaten att utebli. Man kanske blir lite starkare till att börja med men sedan så kommer man inte se några resultat eftersom man inte ökar intensiteten.

Det man istället ska göra är att ta det lugnt i början och sakta öka intensiteten och volymen på träningen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela